Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)

01 Nisan 2021

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)

Dinamik pazarda mevcut ve potansiyel müşterilerin beklentilerini anlamak sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeyi sağlıyor. Müşteri verilerini kayıt altına alarak anlamlandırmayı sağlayan CRM yazılımları sektör paydaşlarına şöyle avantaj sağlıyor:

  • CRM yazılımları, müşteri bilgilerinin yanı sıra bayi ve tedarikçilerle ilgili bilgileri de tutmayı sağlıyor. Çözümün web tabanlı yapısı sayesinde internet erişiminin olduğu her yerde kullanılabilmesi kurumsal hafızanın oluşmasına katkı sağlıyor. 
  • Sahada görevli çalışanlar CRM'in check-in/check-out özelliğini kullanarak işlerini planlayabiliyor. 
  • Teklifler kayıt altında tutulduğu gibi teklif aşamasına geçmeyen projelerin de takibi yapılıyor. Fırsat menüsünden tüm satış süreçlerinin kontrol edilebilmesi satış konusunda öngörü sağlıyor. 
  • ERP entegrasyonu sayesinde ticari süreçler görüntülenebiliyor. Satış ve pazarlama personelinin şeffaf şekilde bilgilere erişebilmesi statejik karar almalarında ve satış yönetimini başarıyla gerçekleştirmelerinde etkili oluyor. 
  • Dokümanların tamamına ulaşabilmek müşteri, bayi ve tedarikçi ağı yönetimini kolaylaştırıyor. 
  • Merkezi yapıda verilerin tutulmasıyla hangi rakibin hangi bölgede hangi ürünlerle pazarda önde olduğunu takip edebilmek mümkün oluyor.